Wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten VvE's
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
ROCKANJE
|
Datum
|
28 juli 2021
|
Vraag1
Wilt u reageren op het wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten verenigingen van eigenaars (VvE's)? U kunt uw reactie geven door een bericht achter te laten, of door een document met uw reactie te uploaden.
Onzin is dit wetsvoorstel. De elektrische rijder is nooit de eigenaar van het complex alleen. Hij/zij bezit een eigendomsbewijs, en zal altijd in overleg moeten treden met de mede eigenaren. Dit wordt een groot debacle als iedere app-eigenaar zijn eigen gang mag gaan van de wet. De overheid laat zich hiermee van zijn slechtste kant zien, en bemoeit zich met zaken die haar niet aangaan.
Daarnaast is nog de vraag dan, wie gaat alles betalen en hoe wordt de stroom voorziening b.v. aangelegd. En hoe wordt e.e.a. eventueel verrekend.
Ook zal de verzekering waarschijnlijk aangepast moeten worden. Wie gaat de extra kosten betalen.
Waarom elektra-laden in de "woon"-huizen toestaan, terwijl dit voor fossiele brandstoffen ook niet mag. T.z.t. kan iedereen zijn auto elektrisch snel-laden op daarvoor geschikte locaties, gelijk aan (snelheid/gemak) het tanken van benzine/diesel. Gevaar ligt dan niet in de woonkernen, maar op de openbare daarvoor geschikte locaties. Als je eenmaal brand hebt, dan is het gebouw ook direct compleet onbewoonbaar. Elektra-branden door/in E-auto's duren per definitie lang en zijn zeer moeilijk te bestrijden. De techniek is relatief jong, en de ervaringen slecht tot op heden voor wat betreft de bestrijding.
M.a.w. laat het risico over aan de betreffende VVE en haar leden, en een besluitnemen op de bestaande gronden.
Iedere inmenging van de overheid doet hier geen goed aan, en om E-driving te stimuleren moet men zoeken naar andere middelen dan het bestaande (beslis / besluit) recht van de VVE's te ondermijnen met belachelijke en onnodige (anti-sociale dictatuur ?) wetgeving.