Wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten VvE's
Reactie
Naam
|
A K
|
Plaats
|
Breda
|
Datum
|
11 augustus 2021
|
Vraag1
Wilt u reageren op het wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten verenigingen van eigenaars (VvE's)? U kunt uw reactie geven door een bericht achter te laten, of door een document met uw reactie te uploaden.
5…….technische installaties vragen om laadverdelers zodat er geen overmatige belasting van het elektriciteitsnet plaatsvindt. Het aanleggen van een dergelijke voorziening is te kostbaar voor een individuele appartementsrechthouder. Return on investment is dan meer dan 100 jaar. Kan de AMVB hier richtlijnen verstrekken over de balans tussen het individueel belang en het gewenste collectieve belang; gegeven de maatschappelijke doelstelling van verduurzaming?
6. Verzekeraars zien in toenemende mate risico’s in oplaadvoorIeningen onder appartementen. Hierdoor nemen de verzekeringspoliskosten toe. Kan de voorbereiding voor het uitkomen van de AMvB worden besproken met de collectieve branche van verzekeraars zodat een oordeelkundig aangelegde installatie niet leidt tot overmatige stijging van de exploitatiekosten van de opstallen?
Nota Bene: ik omarm de geest van verduurzaming en heb een duidelijk belang omdat ik graag mijn eigen auto zou willen kunnen laden op mijn parkeerplaats. Echter; onduidelijke regelgeving en ronduit angst voor brand (dankzij uitzending VARA-Kassa) leidt tot aards conservatieve beleidsvorming binnen besturen. Tel daarbij op het argument dat een VvE niet mag investeren in de opstal, alleen mag onderhouden, dan komt deze AMVB niet alleen als geroepen maar tevens als een essentieel breekijzer om in de breedte zaken voor bewoners beter te regelen!
Let wel op de kostenverdeling voor aanleg en het groeiplan van de gehele installatie.
Keep up the good work!
Bestuurslid VvE met 42 eenheden en 105 parkeerplaatsen.