Wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten VvE's

Reactie

Naam A K
Plaats Breda
Datum 11 augustus 2021

Vraag1

Wilt u reageren op het wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten verenigingen van eigenaars (VvE's)? U kunt uw reactie geven door een bericht achter te laten, of door een document met uw reactie te uploaden.
LS,

Ik reageer zowel als VvE-bestuurder als bewoner met eigen belang voor het realiseren van een laadvoorziening.

1. De geest van de AMVB is stimuleren van verduurzaming. Een VvE mag op dit moment niet ‘sparen’ tbv een investering eo verbetering van de opstallen. Ik zie graag dat de AMVB deze hindernis wegneemt.
2. Uit eerdere oriëntering vanuit het bestuur blijkt dat een laadstroomvoorziening alleen ‘interessant’ is indien men controle heeft over de gehele duurzaamheidsketen; van energie-opwekking, opslag, distributie en verbruik in het laadstation. Deze AMVB dient bij voorkeur de VvE-besturen richtlijnen te verschaffen op al deze vlakken; aangezien een deel van de keten een systeemvernatwoording wordt voor de VvE (aard- en draadnagel vast verbonden met de opstallen) en een deel voor rekening en eigendom van de appartementsrechthouder. Nog los van het gebruik van de voorziening. Mag de VvE over de gehele keten beleid maken?
3. DeVvE besturen mogen installatierichtlijnen en veiligheidsrichtlijnen opleggen. Echter, een melding dient dan voorafgaande aan de installatie plaats te vinden. Behoudt een VvE bestuur het recht tot aanpassing e/o verwijdering als niet aan de voorwaarden is voldaan?
4. Brandweer Nederland adviseert om niet onder appartementsrechten te voorzien in ‘ondergrondse’ laadstroomvoorzieningen. Laden in een parkeergarage leidt tot ‘gedoe’ kan ik u vertellen uit ervaring. Kan de AMVB hierop een toelichting geven, wanneer kan de brandweer dwingend negatief adviseren?
5. Grote