Wijziging diverse regelingen betreffende kentekens op bijzondere bromfietsen
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Den Haag
|
Datum
|
25 januari 2024
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u of uw organisatie?
Ik snap de wens dat voertuigen als fatbikes, die heel snel door de straten rijden en veel ruimte op de weg innemen, te voorzien van een kenteken.
Voor van die elektrische stepjes snap ik dat niet. Ze gaan een heel stuk langzamer, nemen erg weinig ruimte in en vormen weinig gevaar op de weg. Dan schiet de Nederlandse regelgeving door.
Als in alle landen om ons heen die stepjes zonder kenteken mogen rondrijden en er rijden er in Nederland ook al tienduizenden rond zonder kenteken, waarmee ook nog eens amper ongelukken gebeuren, hoe ongewenst en onpraktisch is het dan om die voertuigen mee te nemen in deze regelgeving?
Zowel voor de gebruikers, die niet massaal hun stepjes gaan verkopen, maar ook geen kenteken kunnen aanvragen, omdat hun stepje nèt niet voldoet aan één of ander regeltje, wordt het de hele tijd uitkijken voor politie. Voor politie, die nu al klaagt over de enorme werkdruk, veel te weinig agenten op straat, een vergrijzingsgolf binnen het corps, komt er de taak bij, om naar elk stepje te gaan turen, om te zien of daar wel een kentekenplaatje op zit.
Terwijl de auto's elk jaar verder uit hun parkeervakken puilen en steeds meer autobestuurders niet kunnen zien wat er voor hun auto gebeurd, omdat die te groot en te hoog is, waardoor er steeds meer ongelukken gebeuren (nog afgezien van de klimaatramp die al die auto's veroorzaken) zou ik zeggen: doe wat aan de echte problemen, in plaats van een niet bestaand probleem heel stoer gaan oplossen, terwijl ik en mijn kinderen op de fiets steeds meer moeten uitkijken voor automobilisten die op de gok rondrijden en hopen niemand te raken.