Regels voor onbemande luchtvaartuigen (drones) en uitvoering Europese Verordeningen

Reactie

Naam J.M. Schetters
Plaats Utrecht
Datum 10 november 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op deze regeling en de toelichting.
U wordt met name verzocht om op de voorstellen in Hoofdstuk 2 (luchtverkeersregels) en Hoofdstuk 3 (inschrijvingen register) te reageren.
Geachte Minister van I&W,

In hoofdstuk 1 worden kunstwerken omschreven als een civieltechnisch werk of installatie rond de natte of droge infrastructuur dat één of meer functies vervult. Dit is erg onduidelijk, hoe moet een dronevlieger in de opencategroie beoordelen of hetgeen hij in praktijk tegenkomt een installatie rond de 'natte' infrastructuur betreft en minimaal één functie vervult.

In hoofdstuk 1 mist de begripsbepaling van spoorlijnen.
- Wat wordt hier bedoelt, de gehele spoorinfrastructuur?
- Betreft dit ook emplacementen?
- Betreft dit ook zgn. lightrails, zoals trambanen en metrolijnen?
- Betreft dit ook spoorrails in particulier eigendom, zoals bijvoorbeeld spoorrails van het Spoorwegmuseum?
- Betreft dit ook buiten gebruik zijnde sporen, of delen daarvan?
Nijmegen - Kleef
Leeuwarden – Stiens
Nieuw Amsterdam – Schoonebeek
Winterswijk – Borken
Santpoort Noord – IJmuiden
Boxtel – Veghel
Roermond – Dalheim

In Artikel 6. staat expliciet vermeldt bij autowegen dat deze in gebruik zijn, geldt dit ook voor spoorlijnen?

In Artikel 6. lid 1. staat 75m, waarop is deze afstand gebaseerd, het STS gaat uit van een veilige afstand van 25m.

Wat gaat er gelden voor waterwegen?

In afwachting van uw reactie.