Regels voor onbemande luchtvaartuigen (drones) en uitvoering Europese Verordeningen
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Krabbendijke |
Datum | 4 november 2020 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op deze regeling en de toelichting.U wordt met name verzocht om op de voorstellen in Hoofdstuk 2 (luchtverkeersregels) en Hoofdstuk 3 (inschrijvingen register) te reageren.
De voorliggende regelgeving is te weinig gedifferentieerd naar de aard van het luchtvaartuig en ernstig ten nadele van de klassieke modelvliegerij, maakt deze in sommige gevallen illegaal zonder dat hier aanleiding voor is.
De klassieke modelvliegtuigen zijn van een niet met drones/multicopters vergelijkbare dimensionering en operationele orde.
Ik verzoek dan ook om:
A) tot een eenvoudige definitie te komen voor de categorie klassieke vastvleugel modelvliegtuigen en helicopters, zijnde geen drones.
B) Het CE keurmerk niet van toepassing te verklaren voor eigen ontwerp, zelfbouw en zelfafbouw en voor producten van kleine (Europese) bedrijfjes die hoogwaardige producten leveren, maar zich geen CE-keurmerk kunnen veroorloven.
C) Het oude regelement, wellicht in aangepaste vorm van toepassing te verklaren voor klassieke vast vleugelvliegtuigen.
Of:
Voor klassieke vastvleugel vliegtuigen en helicopters het reglement op te schorten om in die tijd:
In het voorliggende regelement de (gewicht) grenzen van de verschillende categorieën, voor klassieke vastvleugel vliegtuigen en helicopters, daar dezen immers geheel andersoortige karakteristieken hebben, meer met een werkbare praktijk overeen te brengen.
Zij nog opgemerkt dat de overheid zich daarmee een substantieel stuk zinloze administratie bespaard.
Hopende op uw welwillende aandacht