Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Lisse
Datum 18 juli 2023

Vraag1

Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Ik woon onder de afvliegroute van de Kaagbaan. Continue is sprake van geluidsoverlast door opstijgende vliegtuigen vanaf Schiphol. Het verminderen of staken van vluchten door vliegtuigen waar nu een restrictie opkomt is goed om te lezen. Het is een druppel op de gloeiende plaat. Het verhogen van landingsgelden vond ik al een onzinnige regeling. Het doet niets aan de geluidsoverlast maar levert Schiphol alleen maar meer op. Nu gaat een regeling getroffen worden voor iets van 496 vluchten versus 398.000 op jaarbasis. Dat doet wat aan de geluidsoverlast. Not. 397.504 vluchten resteren. Laat de overheid wat doen aan de algehele overlast die Schiphol veroorzaakt. Geen nachtvluchten meer. Geen HUB's meer. Laat dat aan vliegvelden in andere landen over. Nederland en met name het gebied waar Schiphol is gesitueerd is ongeschikt voor een vliegveld van de omvang van Schiphol. De derde in Europa. Verhoog de geluidsnormen regelmatig en stelmatig omhoog. Maak ook de regel dat niet alleen per keer normen gelden maar ook continue. Maak ook andere dan relatieve afstand tot de woonomgeving. Nu wordt gezegd de afstand tot uw woning was zoveel meter. Verhoog dat. Er wordt gezegd er wordt niet over woonwijken gevlogen. Dat zal maar er wordt langs en om woonwijken gevlogen. Het geeft niet minder geluidsoverlast. Vlieg hoger en kies andere vliegroutes. Schaal het vliegverkeer af. Schaal de omvang van Schiphol. Voer snel maatregelen en niet over allerlei schijven laten gaan van besluitvorming. Geen woorden maar daden.