Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Reactie
Naam
|
Paul van der Meer
|
Plaats
|
Leimuiden
|
Datum
|
15 augustus 2023
|
Vraag1
Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Hoewel Leimuiden zogenaamd in de Groene Zone ligt wat betreft geluidsoverlast, weten de bewoners wel beter.
Het zijn altijd dezelfde vliegtuigen die tot diep in de nacht geluidsoverlast veroorzaken.
KLM MARTINAIR BOEING 747-406F bestemming Campinas of Johannesburg die stelselmatig véél later vertrekt dan gepland zorgt bij ons tot gemeten 89 DBa, ook Singapore Airlines naar Sarjah is een vaste klant. Het lijkt niet belangrijk dat de nachtrust continue verstoord wordt. Zodra in Amsterdam 153 mensen klagen over de onrust die ze ervaren van dank stores en flitsbezorgers, sluit de gemeente de locaties en worden ze verwezen naar industrieterreinen. Als meer dan 100.000 meldingen binnenkomen over Schiphol en met name deze oude kisten, gebeurt er quasi niets.
Zeer teleurstellend.
Dus strikte naleving vertrektijden en weren van dit type vliegtuigen zou al een stap in de goede richting zijn.