Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol

Reactie

Naam NH Brinkhuis
Plaats Assendelft
Datum 18 juli 2023

Vraag1

Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Iedere vorm van beperking van geluidsoverlast door Schiphol (landend en stijgend verkeer) is welkom. Ik woon in Assendelft onder de aanvliegroute van de Zwanenburgbaan. Deze baan wordt dagelijks in combinatie met de Polderbaan voor landend verkeer gebruikt. Dit betekent een constante geluidsoverlast voor wonende in Assendelft Midden en Zuid. Het terugdringen van de extreme geluidsoverlast van oude lawaaiige toestellen (Boeing 747 en 777) is so wie so zeer gewenst, maar veruit onvoldoende om de leefbaarheid te verbeteren. Ingaand op extreme geluidsoverlast veroorzakende vliegtuigen zijn dat bijvoorbeeld die van Silk Way West Airlines en Cargolux. Overigens maar een paar voorbeelden. De stijgende toestellen van deze maatschappijen veroorzaken door hun lage stijgvermogen een extreme geluidoverlast van ruim boven de 80db in Assendelft en grote delen van Noord Holland!!
Ook de mythe van stille moderne vliegtuigen is niet waar. Alleen de kleine Embraer (175/190) toestellen produceren een acceptabele geluidsoverlast bij landen en stijgen. Kortom doen en verder gaan met het terugdringen van het aantal vliegbewegingen van Schiphol. een luchthaven midden in één van de dichts bevolkte conglomeraties van de wereld, Schande!

Bijlage