Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
8 augustus 2023
|
Vraag1
Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Wettelijke regeling is natuurlijk beter dan het perverse verdienmodel voor Schiphol (hoe meer lawaai hoe meer geld in het laatje). Maar het is een druppel op een gloeiende plaat. De overlast blijft veel te goot. Een vliegverbod tussen 23.00 en 07.00 zet wel zoden aan de dijk. Alleen evenredig verdeelde krimp helpt serieus.
Meten is weten, maar waarom is dan de meetapparatuur onder de Buitenveldertbaan boven Amstelveen, na langer dan een jaar buiten wering geweest te zijn, na een korte opleving, nu al weer maanden buiten werking?
Volgens de Explane.org is de piekbelasting boven Amstelveen ruim boven 70 Db. Dat is onleefbaar. En dat geldt natuurlijk ook voor de andere gebieden rond Schiphol.