Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Arnhem
|
Datum
|
17 juli 2023
|
Vraag1
Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Gooi dan ook direct de zware Boeings 777 en 787 er uit. En de Airbus 350, 359. Die toestellen vliegen op amper 5000 m. hoogte met bijna evenveel lawaai als de 747 over, op 100 km. van Schiphol. Over steden, natuur- en stiltegebieden. Het agressieve soort geluid heeft een enorme impact. Soms hoor ik het op de gevel weerkaatsen; in de muren trillen of m'n lichaam ontregelen. Er is geen ander geluid vergelijkbaar met vliegtuiggeweld en ik zou willen dat de kwaliteit ervan (trillingen, weerkaatsing, vibraties, hoge, lage frequenties, agressief invasief) onderzocht worden door het RIVM. Het is ontregelend voor degene die er bloot aan staat met de regelmaat waarmee we er bloot aan staan, dag in dag uit, week in week uit. En als dat 100 km. van Schiphol al het geval is, hoe erg is het dan voor bewoners onder vliegroutes dichterbij de luchthaven ??