Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Aalsmeer
|
Datum
|
16 juli 2023
|
Vraag1
Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Het weren van herrievliegtuigtuigen zal ongetwijfeld helpen om de geluids- en milieuoverlast te beperken. Je kunt elke nacht het verwoestende spoor van de 747’s naar Johannesburg, Campinas en Nairobi volgen aan de hand van de meldingen op vliegherrie.nl. Kinderen en volwassenen, die de volgende dag vroeg moeten beginnen, worden er wakker van en komen niet of moeilijk weer in slaap. Vaak staat het vertrek van deze lawaaierige vliegtuigen voor 12 uur ‘s nachts gepland, maar gaan ze pas na middernacht weg. Als zo’n oud vrachttoestel vanaf de Kaagbaan vertrekt, trilt bij ons de vloer. Dat is ruim 6 km daar vandaan. Hoe erg moet het dan dichterbij zijn! De regeling zou uitgebreid moeten worden met de 737’s. Wij meten hier standaard meer dan 80 dBa, vaak zelfs rond de 90. Een verbod voor deze vliegtuigen zou niet alleen Schiphol Airport moeten gelden, maar voor alle luchthavens in Nederland.