Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Aalsmeer
|
Datum
|
15 juli 2023
|
Vraag1
Heeft u suggesties of opmerkingen op de regeling en/of de toelichting? Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u, als omwonende van Schiphol of uw organisatie, of anderszins belanghebbende?
Eindelijk, als inwoner van Aalsmeer kan ik beamen dat deze kisten voor nogal wat irritatie zorgen. Daar vrachtvluchten meestal 's avonds laat plaatsvinden.
Deze kisten veroorzaken een onacceptabele rot herrie. Niet meer van deze tijd. Het zou Schiphol en I&W sieren dit verbod per direct in te voeren. Het had er al lang geleden moeten zijn als blijk van goede wil naar de omgeving. Beter laat dan nooit zullen we maar denken.
Overigens zijn het niet alleen de oude 747 die onder deze wetgeving moeten vallen. DHL en andere vervoerders vliegen meerdere malen per week met ander type oude toestellen die men er iedere keer zo weer uitpikt op basis van geluidsbelasting (extreme overlast) in ons huis. Beter is te kijken of deze wetgeving een verbod kan instellen voor vliegtuigen die maximaal X percentage geluids afwijking hebben t.o.v de modernste Boeing en Airbus toestellen. Alleen zo kunnen we maatschappijen dwingen snel afscheid te nemen van oude kisten op Schiphol. Door de link te leggen naar de nieuwste toestellen en de grenswaardes hiervoor jaarlijks opnieuw vast te stellen valt er steeds weer een oude set toestellen weg die niet meer voldoen en wat wij acceptabel vinden.