Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Ede |
Datum | 26 maart 2024 |
Vraag1
U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
Goedendag dames en heren,
Ik reageer als coördinator Facilitaire Zaken vanuit de firma Bidfood. Wij zijn een groothandel in levensmiddel met 17 vestigingen verspreid over heel Nederland. Wij zijn absoluut geïnteresseerd in deze subsidieregeling.
Door een maximum van 2500 karakters verbonden aan dit veld, heb ik onze antwoorden in meerdere delen opgeknipt. Dit is reactie 1 van 4
Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
Ja, het subsidiebedrag zal helpen bij de realisatie van laadinfrastructuur. Door netcongestie zijn onderzoeken om de plaatsing mogelijk te maken kostbaar. Een bijdrage op de kosten van advisering is daarom een goede zaak! Wel is het bedrag dat hier voor staat een schijntje ten opzichte van de kosten van de onderzoeken die nodig zijn. Ik begrijp dat u de nadruk op de plaatsing van de laders legt en niet aan de voorzijde van het onderzoek. Echter als uit het onderzoek blijkt dat het echt technisch niet haalbaar is zitten wij wel met deze hoge investeringskosten van het onderzoek. Het zou prettig zijn als de advisering niet gemaximeerd wordt per klant maar per locatie. Dat zou al een groot verschil kunnen maken.
Graag blijven wij op de hoogte van deze subsidieregeling en willen wij hier graag aan deelnemen.