Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Aalsmeer
|
Datum
|
9 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Langs deze weg maak ik bezwaar tegen het steeds maar opnieuw belasten van ALLE bewoners, dus ook de dieren, die leven in de nabijheid van Schiphol. Deze omgeving wordt al stelselmatig veel te zwaar belast: Dagelijks krijgen wij (bij de Aalsmeerbaan) meer dan 400 vluchten over ons heen met meer dan 80 dBa. Omwonenden van de Kaag-, Zwanenburg- en Polderbaan hebben te maken met meer dan het dubbele aantal vliegbewegingen per etmaal. De WHO adviseert maximaal 45 dBa overdag en voor 's nachts 40. Dit wordt totaal genegeerd door buurman Schiphol. Als er een baan dicht gaat voor onderhoud - zoals nu aangekondigd de Zwanenburgbaan voor vijf maanden in 2023 - heeft dit rampzalige gevolgen voor de omwonenden dichtbij en verder weg: nog meer lawaai, stikstofuitstoot en andere verontreiniging en NOOIT meer rust. Bij het onderhoud van wegen wordt algemeen geaccepteerd dat er minder capaciteit is. Dat behoort bij luchtverkeer net zo te zijn.