Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats A
Datum 18 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Grote delen van de omgeving die hierdoor geraakt zal worden is door RIVM al met SLECHT beoordeeld als het om geluidsbelasting gaat. (Eenvoudig te bekijken op https://geluid.rivm.nl/geluid/geluidbel_maps.php )
Bij nachtvluchten zal dit dus logischerwijs ook in de nachten gaan gelden al dan niet slechter worden.

De Rijksoverheid geeft zelf duidelijk aan dat geluidsoverlast schadelijk kan zijn voor de gezondheid. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluidsoverlast/vraag-en-antwoord/is-geluidsoverlast-in-mijn-woonomgeving-schadelijk-voor-mijn-gezondheid

Slecht + schadelijk = duidelijk ongewenst.

De overheid en het RIVM hebben nu lange tijd aanpassingingen van de bevolking gevraagd om de gezondheidszorg te ontlasten.
Nu mogen wij verwachten dat ze de zelfde inzet tonen om Schiphol zich te laten aanpassen om de gezondheid van die zelfde burgers en de belasting op die zelfde gezondheidszorg te waarborgen.

Nachtrust = Rust