Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Dhr R.E.M. Cordemeijer
Plaats Badhoevedorp
Datum 26 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Alleen Schiphol probeert weer aan allerlei normen te ontsnappen, die er niet voor niets zijn. Groot onderhoud moet binnen de normen blijven en dus betekent het minder vluchten en niet compenseren via ander banen. Dit betekent lange tijd extra schade en slapeloze nachten voor omliggende dorpen en bewoners. Nu al om 00:30 uur in de nacht wakker worden of liggen van het geluid van gierende vliegtuigmotoren op/boven start- of landingsbanen is al te gek voor woorden en ongezond. Laat staan, als dit toeneemt en ook nog later in de nacht of vroeger in de ochtend wordt. Bovendien ageer ik met mijn reactie tegen de ongezonde extra concentratie van de uitstoot van slechte (fijn)stoffen. Het is daarnaast goed voor Schiphol met de wachtrijen en de door de overheid gestelde toekomstige beperking van het aantal vluchten, om alvast hieraan te wennen. Een grote luchthaven middenin woongebieden zonder normbesef en notie van haar verantwoordelijkheid voor mens en dier in de ongeveinsd is een gevaar voor mens en natuur. Overheid, doe je werk en laat gezondheid en welzijn prevaleren boven geld. M.VR.gr. Ron Cordemeijer