Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
M.S. de Graaf
|
Plaats
|
Assendelft
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geen uitzondering voor Schiphol.
Er is al teveel overlast. En het neemt alleen maar toe!
Ik maak bezwaar tegen het verzoek van Schiphol om af te wijken van de standaardregels tijdens onderhoud in 2023. De overlastvan Schiphol is al onmenseen ziekmakend. Nog meer overlast is geen enkele burger van Nederland toe te wensen en daarom maak ik bezwaar.
Wij omwonenden trekken wat betreft geluidshinder, maar ook fijnstof, ultrafijnstof en talloze gifstoffen (o.a. kerosine), steeds aan het kortste eind. Een verdere verruiming van de normen van Schiphol past niet in het beleid van het kabinet om de overlast van Schiphol te beperken.
Als dit wordt gehonoreerd is dit wederom een voorbeeld van hoe u als overheid deze vervuilende industrie boven de burgers en het milieu stelt.