Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Nieuw Sloten. Amsterdam
|
Datum
|
28 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
"Ik maak er bezwaar tegen dat Schiphol nog meer overlast mag veroorzaken en verbaas me erover dat de minister overweegt een bedrijf dat niet eens open zou mogen zijn wegens gebrek aan een natuurvergunning, meer bevoegdheden te verlenen. Ik stel voor dat Schiphol onderhoud gaat plegen aan de gezondheid van mens en milieu in plaats van aan die geasfalteerde grasvelden.
Overigens ben ik van mening dat Schiphol afgebroken moet worden."
"Ik teken bezwaar aan tegen de verruimde overlastnormen voor Schiphol vanwege de gezondheid van de mensen en de wereld: tegen herrie, fijnstof en andere uitstoot. De capaciteit van Schiphol moet sowieso omlaag als we willen voorkomen dat de stijgende zeespiegel groot onderhoud gaat plegen aan West-Nederland, inclusief Schiphol. Het gewicht dat de overheid blijft geven aan het financieel gewin van een handjevol rijken boven het welzijn van alle mensen nu en later getuigt van grove onbekwaamheid."