Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Nieuwkoop
|
Datum
|
21 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
In het Groene Hart worden diverse private veehouders, landbouwers e.d. ernstig belemmerd bij hun bedrijfsactiviteiten door de vermindering van de uitstoot van stikstof, CO2 en fijnstof.
Schiphol is in feite een overheidsorganisatie die niet wordt gehinderd door deze belemmeringen en de vliegtuigen die de luchthaven aandoen stoten naast genoemde stoffen veel kerosine uit en bezorgen enorm veel geluidoverlast. Het is wetenschappelijk bewezen dat gezondheid van bewoners van het Groene Hart hierdoor wordt aangetast. Objectief bezien spekt Schiphol de staatskas en het kan toch niet zo zijn dat dit een vrijbrief is om alle regels te omzeilen.
Het geplande baanonderhoud vanaf 1 januari 2023 zal wederom extra overlast voor mens en milieu geven in het Groene Hart en is daarom niet acceptabel.