Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Schiphol, de grootste industriële vervuiler van Nederland wil de grenzen weer wat oprekken? Schiphol, dat opereert zonder milieuvergunning wil nog meer vervuilen? Ons leven, het leven van onze kinderen, het leven van ons allen wordt al jaren verziekt door Schiphol. Letterlijk verziekt: slaapverstoring, ultrafijnstof in onze longen en in die van onze (ongeboren) kinderen, stress, slechte schoolresultaten, slechte werkprestaties, geen leven binnenshuis en geen leven buitenshuis. Weet u hoeveel mensen er lijden onder de overlast die Schiphol veroorzaakt? Kijkt u eens goed op www.schipholwatch.nl en op vliegherrie.nl. En wat nu? En nu wilt u het leven van al die mensen nog meer verzieken? Nog minder tijd om te slapen, nog vaker dan elke minuut 80 dB over ons heen op 150 meter hoogte met de daarbij behorende ultrafijnstof? Hoe durft u het alleen al te bedenken. Dus toch geen krimp maar groei? Tijdelijk wordt structureel? De werkzaamheden gaan vast wat langer duren, de lampjes van de Polderbaan moeten ook weer eens wat worden gepoetst. Allemaal redenen om secundaire banen preferent in te zetten, zo efficiënt en zo voordelig. Eigenijk wel fijn dat u nu eens duidelijk laat zien hoe onbetrouwbaar de Nederlandse overheid is! De Nederlandse overheid zou primair voor haar burgers behoren te zorgen en niet voor een illegale vervuiler waar diezelfde overheid onze belastingcenten instopt . Schiphol moet krimpen tot 250.000 vluchten per jaar, pas dan houdt Schiphol zich aan de wet. Zoals wij allemaal doen. Dus NEE, GEEN tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023.