Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
AMSTERDAM
|
Datum
|
9 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen de 'tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023'. En indirect maak ik daarmee ook bezwaar tegen de overmatige luchtvaart boven ons kleine en drukbevolkte land.
Naast het feit dat de luchtvaart de regel- en wetgeving al jaren (al dan niet via allerlei geitenpaadjes) ontloopt en zelfs niet over de benodigde wettelijke vergunningen beschikt, is de overlast voor de omwonenden van Schiphol- zó erg, dat mensen er ziek van worden. En dan heb ik het naast geluidsoverlast ook over de uitstoot van gevaarlijke kankerverwekkende stoffen die boven ons hoofd en op schiphol uitgestoten worden.
Daarnaast heerst er een gevoel van machteloosheid over een overheid die telkens kiest voor de belangen van grote bedrijven en niet voor het belang van het welzijn van zijn bevolking .
Ik verzoek u daarom dringend te doen wat er van u verwacht mag worden, nl. het recht op een gezonde en fijne leefomgeving beschermen en de toekomst van de aarde voor onze kinderen en kleinkinderen. U bent er tenslotte voor de burgers en niet andersom.
Ik vind het onzin dat u schrijft: "met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting duidelijk zijn onderbouwd". Hoezo?!
U kunt m.i. beter geïnteresseerd zijn in het handhaven van bestaande regel- en wetgeving, in het welzijn van alle burgers en het milieu, zodat uitstoot van CO2, fijnstof, Pfas, benzeen en stikstof die de luchtvaart veroorzaakt niet telkens wegemoffeld worden maar aangepakt.