Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
14 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen de tijdelijke regeling baanonderhoud. De overlast van vliegverkeer is de afgelopen jaren enorm toegenomen voor omwonenden. De zogenaamde 'secundaire' banen, zoals de Aalsmeerbaan en Buitenveldertbaan worden primair gebruikt. Vliegroutes zijn aangepast zonder omwonenden in te lichten. Vliegtuigen gebruiken niet de volledige baan bij opstijgen om kerosine te besparen waardoor er altijd grondlawaai is, vliegtuigen lager vliegen en de geluidsoverlast nog erger is geworden.
Het effect van de groei van de luchtvaart is al terug te zien in het toegenomen aantal kankergevallen, astma, hartklachten en stress van omwonenden rondom Schiphol.
De luchtkwaliteit is hier altijd slecht. Er is nooit rust, altijd gerommel en gedonder in de lucht.
Zolang we niet geïnformeerd worden over de daadwerkelijke uitstoot van milieuvervuilende en kankerverwekkende stoffen en cijfers omtrent overlast moedwillig worden gemanipuleerd is intensivering van vliegverkeer een schending van de mensenrechten.
Wanneer wordt mijn recht op een gezond leefklimaat serieus genomen door de Nederlandse overheid? Deze consultatie geeft weer aan dat dit recht ons allen is ontnomen.