Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Bezwaar MH Emanuel
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Nee, niet voldoende onderbouwd. De overlast mag voor andere aanvlieg of vertrekroutes niet groter worden. Meer geluidsoverlast en fijnstof en andere vieze uitstoot is slecht voor de gezondheid, verstoord nachtrust. Verhoogde inzet van niet preferente banen zoals Buitenveldertbaan, Schiphool Oostbaan is niet de bedoeling van deze niet preferente banen. Teveel inwoners van Nederland wonwn onder deze routes. Het is nu al te veel, omdat op piekmomenten deze banen tegen de bedoeling in al te veel ingezet worden ipv te zeggen: we hebben geen ruimte meer voor meer vluchten. We zitten vol. Dus ik maak bezwaar tegen het oprekken van de normen bij baanonderhoud. Er is altijd wel een baan in onderhoud, iig heel vaak, vandaar de enorme overlast.