Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
West-Graftdijk
|
Datum
|
14 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
De intensiteit van vliegverkeer leidt momenteel voor omwonenden tot onaanvaardbare geluidsoverlast en uitstoot. Momenteel ervaar ik al onacceptabele overlast van de Polderbaan en de Zwanenburgbaan die door uitval van andere banen in verband met onderhoud dan nog intensiever zullen worden gebruikt. Ik maak expliciet bezwaar tegen het tijdelijk verhogen van de intensiteit van welke baan dan ook, omdat de leefbaarheid en gezondheid voor omwonenden van alle banen door het verruimen nog verder zullen worden aangetast. Bovendien is de groeiambitie van Schiphol inmiddels achterhaald door de stikstofproblemen. Schiphol stoot de meeste CO2 uit dus het aantal vluchten moet juist worden beperkt. Nederland heeft in 2016 het VN-klimaatakkoord van Parijs getekend dus het wordt weleens tijd de daad bij het woord te voegen.