Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 30 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
L.S.,
Schiphol opereert momenteel zonder geldige natuurvergunning voor het huidige jaarlijks aantal vluchten. Deze consultatie over baanonderhoud laat de overlast op natuur, omwonenden en gezondheid alleen maar verder toenemen. Aangezien de luchthaven zonder geldige natuurvergunning opereert verzoek ik de politiek om in te grijpen. Er is geen baanonderhoud nodig, maar het terugdringen van het aantal vluchten en het zo veel mogelijk spreiden daarvan over de beschikbare banen. Gezien de stikstofproblematiek in Nederland, waardoor er een stop is op woningbouw en de landbouw en elke andere sector -behalve luchtvaart- momenteel moet inleveren, ben ik van mening dat ook Schiphol zich zal moeten aanpassen binnen de grenzen van de natuur. Dat betekent dat ik bezwaar aanteken tegen de plannen en ontheffingen rond het baanonderhoud en alles wat in de plannen van Schiphol in consultatie wordt voorgesteld. Het heeft lang genoeg geduurd, die privileges van de luchtvaart. Genoeg is genoeg: de enige route is krimp van de de luchtvaart.
met duurzame groet, betrokken bewoner te Amsterdam