Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Uithoorn
|
Datum
|
29 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geachte lezer,
Vanuit De Legmeer een wijk in Uithoorn, die in de ORS vertegenwoordigd is met 3 kandidaten, hierbij de oproep om geen vrijstelling te geven voor de Aalsmeerbaan voor wat betreft de nachtvluchten. Algemeen bekend is dat de overlast in de Zuidoosthoek van Schiphol in de afgelopen jaren exponentieel is toegenomen. De groei van Schiphol is m.n. over de Aalsmeerbaan afgewikkeld, wat het aantal vliegbewegingen over Uithoorn heeft doen toenemen naar circa 100.000 per jaar overdag, waarvan 60.000 starts over De Legmeer. Genoeg is genoeg! Hierbij een dringende oproep om een andere oplossing te zoeken voor het onderhoud van de Zwanenburgbaan.
Bij het terugbrengen van het aantal vliegbewegingen zoals nu in het krimpbesluit is vastgesteld, dringen wij aan op het ontlasten van de secundaire baan de Aalsmeerbaan. Het onderscheid in primaire en secundaire banen zou, wat ons betreft, gehandhaafd moeten worden. Secundaire banen zijn secundair vanwege het groter aantal gehinderden, daar zou dus veel meer rekening mee gehouden moeten worden.
Met vriendelijke groet