Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Aalsmeer
|
Datum
|
13 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen het feit dat door vrijstelling toe te kennen de luchtverkeersleiding (LVNL) 16 weken lang de Aalsmeerbaan ook 's nachts (23-06 uur) mag gebruiken, voor starts én voor landingen. Zo'n 'carte blanche' van 16 weken is onacceptabel, Een startend toestel maakt gemiddeld 85Db aan herrie boven Aalsmeer. Slapen met het overige vliegverkeer is al moeilijk genoeg.
Ik wil dat de LVNL vooraf toestemming moet vragen van de Inspectie voor een bepaald aantal landingen of starts, als de LVNL - op grond van de meteo - verwacht dat ze de Aalsmeerbaan de komende nacht moet gebruiken! Toestemming vooraf biedt in elk geval meer waarborg tegen onzorgvuldig en gemakzuchtig gebruik van de Aalsmeerbaan in de nacht dan de vrijstelling. Dit protocol bestaat al en is ook eerder (in december 2005) toegepast.