Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
24 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Betreft Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023, waarbij Schiphol verzoekt om afwijking van de standaardregels voor baan- en routegebruik en vraagt vervangende grenswaarden voor de geluidsbelasting toe te staan. Dit met het oog op een veel intensiever gebruik van de Buitenveldertbaan in 2023.
Overwegende dat hierdoor de overlast in een zeer dichtbevolkt gebied ernstig zal toenemen, maak ik hier ten zeerste bezwaar tegen. In Buitenveldert en Amstelveen Noord is de overlast op dit moment al vrijwel ondraaglijk. Daar komt nog bij dat de laatste jaren niet alleen dalers maar ook stijgers in toenemende mate over dit gebied vliegen. We hebben eerder dit jaar jaar bij het onderhoud van de Aalsmeerbaan ook meer dan 3 maanden veel overlast gehad, die vaak ook de nachtrust in ernstige mate verstoorde. Het is onacceptabel dat Schiphol jaar op jaar in staat wordt gesteld bovenop de standaard normen extra herrie te produceren. Het past niet in deze tijd om de moloch Schiphol, die jaar op jaar onze regio toenemende overlast heeft bezorgd, nu weer extra herrievergunning te geven. Let wel: het gaat om het meest dichtbevolkte deel onder de vliegroute s. De ontlastende werking die de Polderbaan had moeten geven, daar merken we hier in Amsterdam en Amstelveen niets van. Sterker nog, door de stijgers is het de laatste jaren de overlast juist fors toegenomen. Dit is onacceptabel. De grens is al te vaak opgerekt met alle gevolgen voor de volksgezondheid in onze regio van dien. Het is genoeg!