Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 17 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Bij deze teken ik formeel bezwaar aan tegen de zogenaamde “Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023” en de daarmee gepaard gaande nachtvluchten over Aalsmeer. Meer geluidsoverlast is onacceptabel en zeker ' s nachts! Er is al sprake van teveel overlast (geluid, fijnstof etc.). Als bewoner van de Hornmeer in Aalsmeer hebben wij ca. 1,5 jaar geleden al veel meer overlast gekregen door een verlegde vliegroute om Leimuiden heen. Ik kijk dan ook uit naar een regeling ten aanzien van vermindering van de geluidsoverlast! Met name de vluchten tussen 22.30u en 23.00u en tussen 7.00u en 9.00u 's morgens zijn zeer hinderlijk, gaan ten koste van onze nachtrust en schaden onze gezondheid. Hier zou het ministerie van VWS /infrastructuur zich eens hard voor moeten maken, anders komt het einde van de uitzonderingspositie van Schiphol snel in zicht! Terwijl ik deze tekst vanuit mijn bed type (22.30u), hoor ik een continue stroom van vliegtuiggeluid. Dat wil je niet en zeker niet 's nachts!

Minder vluchten als gevolg van onderhoud aan een baan is het enige juiste besluit. Vervangende grenswaarden voor geluidsbelasting zijn onacceptabel!

Schiphol houdt zich niet aan wet- en regelgeving, beschikt niet over de vereiste vergunningen, maar vraagt nu wel om afwijking van de standaardregels in het Luchthavenverkeersbesluit Schiphol over route en baangebruik, terwijl de regels al maar worden opgerekt overtreden. Dan heb je lef en als ministerie dit met een internernetconsultatie afdoen vind ik te makkelijk.