Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
A.J. Bosman
|
Plaats
|
Berkel en Rodenrijs
|
Datum
|
29 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Zienswijze Tijdelijke regeling groot baanonderhoud 2023.
Voor de volledige zienswijze zie bijgevoegd document van Omgevingsraad Schiphol Kiescollege Cluster Aalsmeerbaan.
Ik dien hierbij ernstige bezwaren in tegen de voorgenomen Tijdelijke regeling groot baanonderhoud 2023.
Procedurele bezwaren:
1. Gebrekkige documentatie
2. Verkorting termijn
3. Onduidelijkheid
4. Geen advies gevraagd aan ORS
Inhoudelijke bezwaren:
5. Vrijstelling starts Aalsmeerbaan tussen 23:00 en 6:00 uur onvoldoende onderbouwd
6. Baanpreferentietabellen zijn onjuist
7. Vrijstelling in strijd met PAGS
8. Baanonderhoud moet binnen bestaande operationele activiteiten plaatsvinden
9. Impact op Natura2000 gebieden niet in kaart gebracht
Conclusies:
- Deze internetconsultatie vertoont procedureel en inhoudelijk ernstige gebreken waardoor de uitkomsten o.i. niet gebruikt kunnen worden voor het formuleren van beleid en het implementeren van deze Tijdelijke regeling.
- De Tijdelijke regeling dient herzien te worden, en, met inachtneming van de bovenstaande bezwaren, aangepast en beter gemotiveerd opnieuw in consultatie gebracht te worden.
- Tot die tijd dient het geplande baanonderhoud niet op de voorgestelde manier te worden uitgevoerd (moratorium).
mede namens de KCCA, de delegatieleider en de kiesmannen- en vrouwen van het KiesCollege Cluster Aalsmeerbaan Omgevingsraad Schiphol
Bijlage