Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
amsterdam
|
Datum
|
8 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Schiphol voldoet aan geen enkele milieuvergunning.
Schiphol is een bron van ziek- en gekmakende overlast.
Lawaaioverlast, ultrafijnstofuitstoot, kerosinelozing, verspreiding van PFAS enz.
De regel- en wetgeving voor de luchtvaart wordt al jaren met voeten getreden.
De overlast van Schiphol is buitenproportioneel.
En dan is Schiphol ook nog eens een economische schadepost...
Het zou best eens kunnen zijn dat als Schiphol gehouden wordt aan de milieu-eisen, Schiphol moet sluiten.
Van afwijking (u bedoelt overtreding?) van standaardregels (waar nu al niet wordt voldaan!) kan natuurlijk geen sprake zijn, evenmin van "vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting" (u bedoelt, neem ik aan, verhoogde gerenswaarden). (U hult zich in een wolk van eufemismen).
Of het al niet erg genoeg is! Hoe durft u!!
Ik wil u dus met klem vragen te doen wat u behoort te doen en eindelijk eens alle regels en eisen te HANDHAVEN.