Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Aalsmeer
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Deze aanvraag van Schiphol zou niet goedgekeurd moeten worden aangezien dit tot ongekende geluidshinder zal leiden voor omwonenden van Schiphol, derhalve het verzoek om geen vrijstelling te verlenen. De overheid heeft een zorgplicht jegens haar burgers en moet omwonenden dus beschermen. 15 - 16 uur per dag geluidsoverlast is ondraaglijk en heeft verstrekkende gevolgen voor de gezondheid van alle omwonenden van Schiphol die hierdoor gedupeerd worden (> 100.000 mensen). Als er snelwegen of spoorwegen worden afgesloten vanwege onderhoud, wordt burgers ook gevraagd om minder gebruik te maken van de weg/het spoor, vanwege de lagere capaciteit, waarom zou dit niet voor Schiphol gelden? Dit is heel makkelijk te realiseren door minder overstappers te accepteren (hub functie verkleinen), wat is er nu belangrijker, bereikbaar zijn voor overstappers of de gezondheid van > 100.000 omwonenden op het spel zetten? Overheid, pak de verantwoordelijkheid en verlaag de capaciteit op Schiphol tijdens baanonderhoud!