Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amstelveen
Datum 25 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Heb al eerder bezwaar aangetekend maar nu op het laatste moment weer belangrijke info naar buiten komt wil ik op 2 punten aanvullend bezwaar maken
Ten eerste na onderzoek door ingenieursbureau Witteveen+Bos blijkt dat niet is meegenomen de door hen voorgestelde werkwijze die aanzienlijk korter zou duren. Nu is het werk vergund aan de goedkoopste aannemer die niet voldoende mankracht kan
Leveren om 24/7 te werken. Wat normaal
zou zijn bij zo n ingrijpend project.
Verder is er wettelijk
Besloten dat 1 baan per jaar groot onderhoud krijgt van hooguit 3 weken.
Dus de niet nodige extreme overlast zal
vermeden moeten worden. Minder vluchten of andere aannemer