Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Heiloo
|
Datum
|
28 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geachte, ik ben fel tegen deze 'tijdelijke regeling' en het mogelijk verschuiven van nachtvluchten naar andere banen. De hoeveelheid nachtvluchten is nu al exorbitant hoog wat onmenselijke situatie geeft. U, minister van I&W, bent daarvoor verantwoordelijk en neemt die verantwoording niet. Het mogelijk schuiven van nachtvluchten en dus nog meer nachtvluchten op andere banen uitvoeren is simpelweg misdadig. U, minster van I&W, heeft de mogelijkheid om nachtvluchten compleet te verbieden, net zoals op een flink aantal andere Europese luchthavens ingesteld is. Dan kunnen de onderhoudswerkzaamheden ook in de nacht uitgevoerd worden, krijgen de omwonenden de nodige nachtrust en zorgt voor vermindering van het personeelsprobleem door het wegnemen van nachtshifts die niet goed zijn voor werkenden en ook nog voor meer onregelmatigheid vergoedingen zorgen.
Een compleet verbod op nachtvluchten is het enige menselijke wat u kunt instellen. Zelfs een vermindering zorgt niet voor het gewenste effect want ipv elke 5 minuten een vliegtuig door je slaapkamer heen te krijgen, krijg je elke 6 minuten er eentje... Ik nodig u graag uit om een week te logeren onder een landingsbaan om de nachtvluchten terreur echt te kunnen begrijpen want ik mis 'een beetje' het begrip van de minster en ministerie.