Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 30 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik woon al mijn hele leven ( 48 jaar) in diverse gemeenten dicht gelegen bij Schiphol. Hierbij heb ik de overlast van jaar op jaar zien toenemen. De grens van het aantal vluchten is wat mij betreft al meer jaren bereikt. Ik begrijp het zakelijk belang en gun iedereen zijn vakantieplezier. Maar verdere groei is absoluut niet meer van deze tijd vanwege milieu en gezondheid. uitbreiding van het aantal nachtvluchten, zodat het totaal aantal vluchten niet (te) veel hoeft worden verminderd vind ik daarom onbegrijpelijk en zelfs asociaal richting de honderd duizenden bewoners die elke dag reeds overlast ervaren. Onderhoud van een baan is een “part of the business” van een vliegveld. In de jaarplanning moet hier rekening mee worden gehouden. Het is het niet terecht om de overlast van onderhoud af wentelen op de bewoners gelegen aan Schiphol door verstoring van hun nachtrust. En dat alleen zodat er een beetje extra geld verdient kan worden.