Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amsterdam- Duivendrecht
|
Datum
|
30 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Algemene opmerking:
Het is onacceptabel dat voor meer dan half jaar vanwege onderhoudwerkzaamheden mindere banen zijn gebruikt voor dezelfde of meer vluchten en dat ten koste van de rust en gezondheid van de omwonenden.
Opmerkingen op het tekst:
1. Het is niet alleen een kwestie van geluid grenswaarde, frequentie van vluchten is ook belangrijk.
Voorbeeld: Deze jaar- tijdens alle onderhoudwerkzaamheden- toen de Buitenveldertbaan als een van de landen banen gebruikt was, er waren vliegtuigen over mijn appartementencomplex elke 2 minuten. Dat betekent continu geluid van minimaal 45dB (de meeste zijn boven 50-55dB- gemeten binnen) de hele dag blijven horen.
De grenzen zijn relevant maar het moet rekening gehouden worden ook met het aantal vluchten.
2. Vanwege de hoeveelheid en enorm last, vliegtuigen zouden niet de kortste routes volgen maar eigenlijk moeten over niet bewoonde gebieden vliegen.
Bijlage