Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Uithoorn
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik vind het niet acceptabel om overlast van vliegverkeer te verplaatsen naar niet preferente banen gedurende het onderhoud van preferente banen. Net zoals we bij groot onderhoud aan een snelweg het verkeer niet door binnenwegen door dorpen heen loodsen, of bij onderhoud aan het spoor de trein via een andere route laten rijden. De overlast mag elders niet toenemen bij groot onderhoud. Zo zouden we ook niet vliegtuigen nieuwe routes over andere omwonenden moeten laten nemen indien een start of landingsbaan in onderhoud is. De enige juiste beslissing is het aantal vliegtuigen gedurende het onderhoud te laten afnemen.
Ik vind het a;l een hele verzoeking om onder een uitvliegroute te moeten wonen die gedurende de tijd dat ik er woon ruim twee maal zo druk is geworden. Daar kunnen we niet ook nog extra luchtverkeer bij hebben als andere banen tijdelijk buiten gebruik zijn. Het gebruik zou juist aanzienlijk moeten verminderen en zeker uit de vroege ochtend en late avond moeten worden geweerd.