Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 6 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Alstublieft. Ik begrijp het verzoek vanuit Spl, maar sta het niet toe. Onderhoud is vooraf voorzien en een planning er omheen is heel goed te maken. Dat zou elk bedrijf verplicht zijn. Dus Schiphol ook. Minder vluchten, neem afscheid van een groot deel van de hubfunctie. Vlieg geen mensen uit heel Europa goedkoop in om vanaf Spl naar de rest van de wereld te vliegen. Laat het tijdens het baanonderhoud een vingeroefening zijn voor de toekomst. Laat Spl investeren in het treinnetwerk in Europa. Verbied korte vluchten. Verbied nachtvluchten. Verbied toename vliegbewegingen. Het kan gewoon. De overlast voor de omgeving is de afgelopen 30 jaar extreem toegenomen. Het aantal vliegbewegingen is in die tijd verdubbeld. Nachtvluchten nemen hand over hand toe en verstoren nachtrust. Zijn aaanslagen op gezondheid van de NL’se bevolking. Grotendeels door vluchten met passagiers die de luchthaven niet eens verlaten maar overstappen op een andere vlucht. Dit voegt niets toe aan de welvaart voor NL of het welzijn van het drukbevolkte gebied rondom Spl. Ik ben niet tegen vliegen. Maar de hubfunctie voegt niets toe en korte vluchten kunnen eenvoudig worden vervangen door comfortabele treinen. Dat zou de Randstad weer een veel meer gezonde leefomgeving maken.