Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Dhr. L Visser
|
Plaats
|
De Kwakel
|
Datum
|
1 december 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak ernstig bezwaar tegen de voorgestelde, zgn tijdelijke, onderhoudsregeling en de daarmee gepaard gaande nachtrust verstoring bovenop de toch al bijna niet te harden dagrust verstoring. Het kan toch niet zo zijn dat wettelijke afspraken teniet worden gedaan voor gebrekkige bedrijfsvoering. Elk zichzelf respecterend en goed geleid productiebedrijf houdt in zijn planningen van inzet van productiemiddelen rekening met noodzakelijk groot en klein onderhoud binnen de beschikbare productieomgeving. De ruimte voor het groot onderhoud bij Schiphol dient dus gezocht te worden binnen de standaard toegestane vlieguren; er is hier geen sprake van noodsituaties maar van slecht management. Elke extra belasting van omgeving, natuur en bewoners in een ruime straal rondom Schiphol dient dus niet toegestaan te worden.
Dit broddelwerkje van een plannetje dient zo snel mogelijk in de prullenbak te worden gedaan. Elk extra uur hieraan besteed is nodeloos weggegooid gemeenschapsgeld.