Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
25 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Consultatie vindt plaats op stil plekje op internet. En vlak voor 2023. Kortom: wederom onbetrouwbare overheid met een onbehoorlijke actie. U heeft het over "vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting". U bedoelt natuurlijk: meer vliegherrie, ook 's nachts, maar verhult dat met eufemistisch taalgebruik. Hoe moeilijk is het om een eerlijk en helder verhaal te vertellen? Ministeries lopen over met communicatieadviseurs. Die dienen blijkbaar alleen het eigen belang.
Elke onderbouwing van met name extra herrie in de nacht komt erop neer dat het belang van Schiphol wederom boven dat van omwonenden wordt gesteld. Van 1 vliegtuig kun je al wakker schrikken. En nu wordt deze praktijk in ons zeer volle land nog eens verder uitgebreid. Stel nou eens paal en perk aan de overlast en schade die Schiphol aanricht. Ik ben er zo klaar mee dat het ministerie zich als verlengstuk van Schiphol opstelt. De onderbouwing truuken jullie bij hun ambitie. Of de onderbouwing duidelijk is, doet niet ter zake. Dat vind ik het perverse aan de vraagstelling. Het gaat erom dat de plannen in essentie hinder veroorzaken tot in de verre, verre omtrek. Bescherm burgers. Kom op voor hun gezondheid. Nachtvluchten moeten stoppen. En als er baanonderhoud nodig is mag Schiphol een stap terug doen ipv nog meer nachtvluchten.