Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats bergschenhoek
Datum 7 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen de extra vrijstelling (de zoveelste) van Schiphol om NOG meer geluidsoverlast voor de wijde omgeving te veroorzaken tijdens baanonderhoud. Omwonenden trekken wat betreft geluidshinder, maar ook fijnstof, ultrafijnstof en talloze gifstoffen, steeds aan het kortste eind en een verdere verruiming van de normen van Schiphol past absoluut niet in het beleid van het kabinet om de overlast van Schiphol te beperken. Zeker de vrijstelling om in nachtelijke uren extra over woonwijken te starten en landen zijn absoluut onacceptabel en de aanvraag alleen al is een overduidelijk signaal dat Schiphol totaal geen rekening houd met de omgeving en tegen alle duurzaamheidsdoelstellingen alleen maar meer wil vervuilen. Als dit wordt gehonoreerd is dit het zoveelste voorbeeld van hoe u als overheid deze vervuilende industrie boven alle burgers en het milieu stelt. Een voordeel.. In de rechtszaak kunt u onmogelijk nog ontkennen dat U er niets van wist. Hooguit dat u willens en wetens uw ogen en oren dicht heeft gehouden!