Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amstelveen
Datum 9 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen het Schiphollen wat er nu weer gebeurd. Schiphol is overgul in zijn overlast. Dit zowel op geluidsniveau maar evenzeer op het gebied van smerige uitstoot. Mens, dier en milieu wordt wederom belast met een surplus aan overlast.
Tot voor vorig jaar was baanonderhoud min of meer acceptabel. Maximaal drie weken. Schiphol verlengd probleemloos deze perioden; oprekken, oprekken, oprekken. Apart dat Schiphol nooit helder uitlegt waarom deze overlast acceptabel zou zijn. Evenzeer apart dat Schiphol nooit overlegt, niet alleen burgers maar ook gemeenten overslaat.
Het zou een mooi begin zijn als Schiphol gezien wordt als een normaal bedrijf dat vergunningen aan moet vragen en zich evenzeer aan die vergunningen houdt. Daarbij niet min of meer probleemloos door de ambtenaren van het ministerie van infrastructuur en Waterstaat krijgen wat Schiphol wenst.