Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Muiden
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik maak bezwaar tegen de extra vrijstelling (de zoveelste) van Schiphol om NOG meer geluidsoverlast voor de omgeving te veroorzaken tijdens baanonderhoud. Wij omwonenden trekken wat betreft geluidshinder, maar ook fijnstof, ultrafijnstof en talloze gifstoffen, steeds aan het kortste eind. Een verdere verruiming van de normen van Schiphol past niet in het beleid van het kabinet om de overlast van Schiphol te beperken. Zeker de vrijstelling om in nachtelijke uren extra over onze woonwijk te starten en landen is onacceptabel en de aanvraag alleen al is een overduidelijk signaal dat Schiphol totaal geen rekening houdt met de omgeving en tegen alle duurzaamheidsdoelstellingen in alleen maar wil groeien en dus vervuilen. Als dit wordt gehonoreerd is dit het zoveelste voorbeeld van hoe u als overheid deze vervuilende industrie boven alle burgers en het milieu stelt. Daarnaast is het verwerpelijk om deze consultatie alleen te publiceren op een plek waarvan het ministerie had kunnen weten (maar waarschijnlijk zelfs weet) dat belanghebbende dit niet zullen vinden.