Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Heiloo
|
Datum
|
22 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
De leefbaarheid rondom Schiphol is nu al ondraaglijk en ongezond. Vliegtuigen vliegen over grote stukken bewoonde gebieden veel te laag, met name de aanvliegroute naar de Polderbaan, waar vanaf 40 km voor Schiphol al onder de 600 meter gevlogen wordt. Dit brengt grote overlast voor omwonende, waaronder dagelijkse verstoring van de nachtrust. Om over de schadelukke stoffen due dag in dag uit over de natuur en de bevolking uitgestoten maar te zwijgen.
De aantallen vliegbewegingen moeten omlaag en de aanvliegroutes moeten hoger. Geen enkele reden is gerechtvaardigd om voor nog meer overlast te zorgen. De kwaliteit van slaap en ook die van onze kinderen wordt nu al verstoord. Er moet dan ook geen toestemming gegeven worden voor een (tijdelijke) vermeerdering van het aantal vluchten en al helemaal niet voor aanpassing van geluidsnormen (tenzij die norm naar beneden gaat) ongeacht de reden.
Om deze redenen maak ik bezwaar tegen dit voorstel.