Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 21 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
In Aalsmeer is al veel overlast van het baangebruik van de Aalsmeerbaan.. Niet te vergeten, voor een deel van Aalsmeer geeft ook de Kaagbaan en de omgekeerde Zwanenburgbaan overlast!
De Aalsmeerbaan is niet eens de primaire baan, maar als het even tegenzit heb je iedere minuut een toestel over ons Leefgebied. Met alle consequenties die erbij horen, denk aan uitstoot van fijnstof , stikstof, CO2, de veiligheid, maar ook de herrie die vliegtuigen veroorzaken. In de ochtend wordt je al vroeg gewekt door de vliegtuigen die voor 7:00 uur al opstijgen en ga je naar bed met de vliegtuigen die tot 23:00 uur mogen vertrekken…. Is het nu ECHT niet genoeg??
Moeten we ook de rust van de nacht opgeven om maar tegemoet te moeten komen aan onze Buurman Schiphol?
De groei van Schiphol is al door onze strot geduwt… nu ook onze nachtrust opgeven? Al is het maar voor een paar maanden? Echt niet! Geef ze 1 vinger…..en ze lopen zo over je heen.
Hoop, tegen beter weten in, dat de Overheid duidelijke beslissingen durft te nemen en in deze besluit dat Genoeg ook echt GENOEG IS!