Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
22 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Waarom wil Schiphol steeds van de regels afwijken? Ze horen zich gewoon aan de regels te houden. Met de huidige stikstof problemen en nieuwbouwprojecten die stil komen te liggen, hoe kan het ministerie het rechtvaardigen om dan ja te zeggen tegen zo’n enorm project? Er is zoveel natuur en mensen die hiervan extra hinder gaan ondervinden als dit zomaar door kan gaan.
Dan moet Schiphol maar vluchten schrappen of andere ingrijpende maatregelen treffen zodat de stikstofgrens niet wordt overschreden (net zoals andere bedrijven en mensen dit ook moeten doen). Waarom hoeft Schiphol geen natuurvergunning aan te vragen? Waarom is er zoiets als een natuurvergunning als er toch losjes mee wordt omgegaan en verschillende regels voor mensen gelden?Het is ook belachelijk dat wij als omwonenden daardoor meer geluidsoverlast krijgen, helemaal ‘s nachts. Wij zijn speciaal in een gedeelte van Amstelveen gaan wonen waar er minder vliegverkeer is maar steeds als er onderhoud is hebben wij ontzettend veel last van het lawaai door de overvliegende vliegtuigen. Zelfs in huis dendert het dan en maakt iedereen in huis wakker. Degenen die deze beslissingen maken of willen dat regels niet voor hen gelden wonen vast niet hier in de buurt en hebben geen idee van de mate van overlast.