Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
geen (JCG Kruijs)
|
Plaats
|
Kudelstaart
|
Datum
|
17 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Hierbij maak ik bezwaar tegen de regeling Baanonderhoud Schiphol 2023. De overlast van het vliegverkeer is weer zeer groot. Nog een toename van het vliegverkeer zal leiden tot een verdere aantasting van onze leefbaarheid en gezonde lucht.
Schiphol gaat bij onderhoud aan de start-en landingsbanen structureel het vliegverkeer verplaatsen, hetgeen zal leiden tot een toename in de overlast voor omwonenden in de woonwijken. Gezien de ernstige geluidshinder en luchtvervuiling waar omwonenden nu al aan bloot worden gesteld, is dit onaanvaardbaar. Onderzoek maar eens hoeveel kinderen in de omgeving van Schiphol luchtwegklachten en allergieën hebben. Stop met de hub functie van Schiphol en beperk het gebruik van de banen zoveel mogelijk
Tenslotte wil ik toevoegen dat Schiphol ook voor deze onderhoudswerkzaamheden moeten voldoen aan het aantoonbaar maken van de PFAS en stikstof uitstoot dus een vergunning plicht vereist is. Tevens is een leefomgevingsvergunning MER vereist