Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Hoofddorp
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Is het bij het ministerie niet mogelijk, om bij onderhoud het luchtverkeersaanbod te laten reduceren? Dan blijft de overlast binnen de gestelde grenzen. Dit gebeurt bij onderhoud aan wegen ook. Dan komen de verkeersdeelnemers later op hun bestemming aan en dat is pech voor hen. Zo'n pech situatie moet dus voor de luchtvaart ook van toepassing zijn. Niet bij voorbaat de luchtvaart al een argument in handen geven, om maar meer herrie te maken!
Is zo'n toestemming om af te wijken van de maximale geluidswaarden wel nodig? Ik vind van niet.
Met de reductie van het maximale aantal vluchten van Schiphol naar 440.000 al flink wat ruimte gecreëerd.
Immers in 2019 zat Schiphol aan bijna 500.000 vluchten. Met 60.000 vluchten minder, hoeft Schiphol m.i. zo'n vrijbrief voor extra herrie niet te krijgen!