Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
HEILOO
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Zoals treffend verwoord in schipholwatch dd 6 nov. 2022
Bij onderhoud aan het snelwegennet in ons land wordt het verkeer nooit omgeleid naar provinciale wegen of dwars door dorpskernen, evenmin worden de vrachtwagens ‘s nachts door de achtertuinen van de burger geleid. Dat wordt niet geaccepteerd in ons land. In plaats daarvan verlaagt I&W de wegcapaciteit, worden delen van de weg afgezet en worden de weggebruikers gewaarschuwd zodat ze er rekening mee kunnen houden.
Dat kan op Schiphol natuurlijk net zo goed gebeuren. Het aantal starts en landingen tijdelijk terugbrengen, zodat het vliegverkeer wel blijft passen in de toch al uiterst soepele normen. Maar dat gebeurt niet. I&W kiest ervoor in dit geval het verkeer wél om te leiden over de spreekwoordelijke dorpjes en B-weggetjes.
Krankzinnig beleid, mede gezien de vaak onaanvaardbare overlast bij "normale" bedrijfsvoering.